Sider

7.1.15

OOTD: Lovely Lace


Jeg er simpelthen så vild med denne kjole fra Zhenzis vinterkollektion og jeg havde egentlig bestemt mig for, at den var helt-helt perfekt til nytårsaften. Det er den virkelig! Hvis det da ikke lige var fordi, at todelt tøj passer bedst til mit temperament for tiden. I hvert fald når jeg er ude blandt mennesker. Så jeg fandt et todelt sæt til selve nytårsaften, men gik i stedet rundt i den her en hel dag herhjemme, for her behøver jeg ikke være så diskret. Det føltes godt nok lidt skørt at gå rundt herhjemme på en helt almindelig mandag i toplækker blondekjole og "nowhere to go", men det var også virkelig hyggeligt og jeg følte mig godt tilpas og ret lækker. Hvilket ikke ligefrem er en følelse, jeg opnår hver dag for tiden - jeg har for alvor lært, at nattøj faktisk godt kan bruges hele dagen. 

Tilbage til kjolen og Zhenzi. Jeg har kendt Zhenzi i mange år efterhånden og jeg har virkelig været positivt overrasket over, hvor fin deres vinterkollektion var. Og hvor lovende deres forårskollektion ser ud også. Jeg vil gerne indrømme, at jeg i lang tid var af den holdning, at Zhenzi lavede lidt for voksent tøj til mig - det har så langt tilbage jeg kan huske været et kæmpe problem at være plus-size og ung, for næsten alt tøj, man fandt på bøjlerne havde en aura af mormor over sig. Det gjaldt sådan set for alle mærker på markedet, men jeg skal da lige love for at der er kommet fart over feltet på plus-size markedet. Og det gælder i den grad også for Zhenzi. 

Jeg synes det er skønt at se etablerede brands tage kritikken til sig og virkelig gøre noget for at forny sig og leve op til de krav, som kunderne har - dagene er ovre, hvor plus-size piger gider nøjes. Vi vil have valg og mulighed for at udtrykke vores personlige stil og jeg er stolt på de danske brands vegne, fordi jeg kan se, at det ønske i dén grad er ved at gå i opfyldelse. Det er skønt! 

English:
I am completely in love with this dress from Danish brand Zhenzi and their winter collection and I decided it would be perfect for New Years. And it really, really is! If it weren't for the fact that I feel more comfortable wearing two pieced clothes when I'm hanging out with other people. So I went for a two pieced outfit for New Years and decided to wear this dress at home instead. It felt a little crazy walking around with my baby on the arm on a regular monday in a lovely lace dress with nowhere to go, but I really enjoyed myself and felt super comfortable and kinda hot - which isn't excactly a feeling I have most days at the moment, since I'm mostly just wearing my PJ's. 

Well - back to the Zhenzi dress. I've known the brand Zhenzi for several years by now and I was amazed about their winter collection. I'm also surprised how promising the spring collection looks. I used to think that Zhenzi made clothes for women more mature than me - as long as I can remember it's been a problem being a young plus size girl, because most of the clothes in your size really would be a better match for a grandma. That was the case everywhere I looked for clothes, so I'm happy to see the fast development happening right now. This goes for Zhenzi too!

I love seeing well known brands doing something new and really trying to meet the demands of the customer - we don't just want to buy it because it's there in our size. We want to have a choice and we want to be able to express our personal style too. And it makes me proud to see Danish brands really trying to meet these wishes. 



8 kommentarer:

  1. You're sooo beautiful!
    I love the dress on you... lace dresses are the best! ♥ And yay for dressing up! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aw, thank you! Dressing up in pretty dresses is the Best! :D

      Slet
  2. Der er ikke meget "nøjes" over denne kjole. Den er skøn og du kan roligt føle dig lækker - ingen mormor vibe der!
    Knus
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, kjolen er der bestemt ikle noget "nøjes" over. Den er simpelthen så fin! Du er sgu sød. Tak!

      Slet
  3. You look very pretty in this dress! I like how you've done your hair.

    SvarSlet
  4. Oohhh! Beautiful! I've never heard of this brand! I'm off to check them out! Xx

    SvarSlet
  5. Hold nu op, hvor ser du bare skøn ud i den kjole! Den er virkelig et hit :)

    - Sara // www.sarasskab.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...